
W fabryce w Borgo Panigale rozpoczęła się produkcja nowego Monstera, piątej generacji prawdziwej ikony motocyklizmu. Model narodził się w 1992 roku, bazując na genialnie prostej formule: „Wszystko, czego potrzebujesz, nic więcej”. Koncepcja, która zjednoczyła motocyklistów na całym świecie w nową rodzinę Monsteristi, która od ponad trzydziestu lat celebruje ducha i tożsamość Monstera.
Nowy Monster, całkowicie przeprojektowany, łączy lekkość i technologię z niepowtarzalną estetyką. Jego design reinterpretuje styl pierwszego Monstera w nowoczesnym wydaniu. Dzięki silnikowi V2 nowy Monster jest kompaktowy, lekki, sportowy i charakteryzuje się niskimi kosztami eksploatacji. Jednostka charakteryzuje się wysoką wydajnością dzięki układowi IVT (Intake Variable Timing) i łączy płynność przy niskich obrotach i moc przy wysokich. Aż 80% maksymalnego momentu obrotowego jest dostępne w zakresie od 4000 do 10 000 obr./min. Interwał między przeglądami luzów zaworowych wynoszący 45 000 km stanowi absolutny punkt odniesienia w swojej kategorii, co pozwala utrzymać koszty serwisowania na bardzo niskim poziomie.
Nowy Monster wykorzystuje silnik jako element konstrukcyjny i posiada ramę samonośną z dwustronnym wahaczem. Taka konstrukcja sprawia, że nowy model jest jeszcze lżejszy od poprzedniego (o 4 kilogramy), poprawiając zwinność i łatwość prowadzenia. Zawieszenie Showa zostało dostrojone tak, aby zapewnić codzienny komfort i sportowe osiągi na krętych drogach. Rezultatem jest motocykl, który jest zawsze stabilny, bezpieczny i zapewnia frajdę z jazdy.
Monster 2026 oferuje bardziej dostępną i wygodną pozycję za kierownicą dzięki niższemu siedzeniu w porównaniu z poprzednim modelem (815 mm, które można obniżyć do 775 mm z pomocą obniżonego siedzenia i akcesoryjnego zestawu obniżającego) oraz wyższej, bardziej wysuniętej do przodu kierownicy, która poprawia kontrolę i komfort.
Cztery tryby jazdy (Sport, Road, Urban, Wet) oraz zaawansowany pakiet elektroniczny z DTC, DWC, EBC i Cornering ABS sprawiają, że jest on intuicyjny i wszechstronny. Ergonomiczne elementy sterujące na kierownicy ułatwiają obsługę funkcji elektronicznych na 5-calowym wyświetlaczu TFT, kompatybilnym z systemem multimedialnym Ducati i nawigacją Turn-by-turn.
Aby zainspirować tych, którzy chcą w pełni wykorzystać potencjał Monstera, Ducati Performance oferuje liczne akcesoria, które podnoszą jego walory estetyczne, takie jak detale z włókna węglowego lub obrabiane mechanicznie elementy aluminiowe, a także sportowe siedzenie z tapicerką z alcantary. Miłośnicy sportu docenią również homologowane tłumiki opracowane we współpracy z firmą Termignoni, które redukują masę (-0,2 kg) i niewątpliwie podkreślają charakter Monstera.
Monster będzie dostępny w dwóch wariantach kolorystycznych: Ducati Red i Iceberg White, zarówno w wersji Monster, jak i Monster+ z przednią owiewką i nakładką na siedzenie pasażera. Oba modele są również dostępne w wersji 35 kW dla kierowców z prawem jazdy kategorii A2.
#Ducati #Monster #IMLegend